Dlaczego warto ćwiczyć ze skakanką

Jeżeli nie masz czasu, żeby kilka razy w tygodniu chodzić na siłownię, a chcesz ćwiczyć, najlepiej w domu lub blisko domu, to możesz rozważyć ćwiczenia ze skakanką.

Możesz z resztą zabrać ją wszędzie, ponieważ zajmuje naprawdę mało miejsca i jeśli pogoda jest nieciekawa, możesz ćwiczyć w jakimkolwiek pomieszczeniu (jeśli tylko jego sufit jest w miarę wysoki). Jest to jedna z najtańszych, a jednocześnie bardzo skutecznych form treningu aerobowego. Wystarczy zakupić skakankę i możesz ćwiczyć w domu, w ogródku lub nawet w parku.

Skakanka doskonale wpływa zarówno na dolne jak i górne partie mięśni – zwłaszcza na łydki, uda, pośladki i ramiona. Skacząc na skakance zwiększasz swoją sprawność, koordynacje ruchową, wytrzymałość i kondycję.

Przy systematycznym skakaniu świetnie zrzuca się zbędne kilogramy i poprawia działanie układu krążeniowego. Wyrobisz sobie równowagę, Twoje ciało stanie się giętkie i sprężyste i będziesz poruszać się z gracją. W porównaniu z bieganiem, ćwiczenie na skakance mniej obciąża stawy, a co za tym idzie, masz mniejsze szanse na ryzyko urazu.

Do ćwiczeń ubierz wygodne buty z miękką podeszwą. Najlepiej ćwicz na w miarę miękkiej powierzchni (np. powierzchnia drewniana jest lepsza od betonu). Nowe modele skakanek, które dostaniesz w każdym dużym sklepie sportowym, posiadaja wmontowane liczniki skoków oraz spalanych kalorii - nie są konieczne do ćwiczenia, ale z pewnościa pomagają.

Spróbuj podstawowego ćwiczenia na skakance i przekonaj się, czy to sport dla Ciebie. Pamiętaj jednak, że może wydawać Ci się, że trening ze skakanką to łatwizna – tutaj możesz być w błędzie. Ćwiczenia na skakance są bardzo intensywne i wymagają wysiłku. Ale nie przejmuj się, jeżeli z początku będziesz miał trudności. Szybko nabierzesz wprawy i poprawisz kondycję, a później już tylko będzie lepiej!